Přejít k hlavnímu obsahu

Největší taháky Kingdom Come: Deliverance II. Co všechno o hře zatím víme?

21. 4. 2024 | 11:00 Gaming
České studio Warhorse představilo dlouho očekávané pokračování úspěšné videohry Kingdom Come: Deliverance ve velkém stylu. Co všechno středověké RPG z českého prostředí nabídne?
Kingdom Come: Deliverance II
Kingdom Come: Deliverance II
Zdroj: Warhorse Studios

Příběh

Pokud vás trápilo, že byl konec Kingdom Come: Deliverance velmi otevřený, už nemusíte smutnit. KCD 2 naváže přesně tam, kde jeho předchůdce skončil. „Je to pokračování. Na konci jedničky Jindřich zajel do lesa, ve dvojce z něj vyjede,“ řekli tvůrci hry redaktorům webu Vortex. Vracíme se tak k úkolu, který obdržela ústřední dvojice. Jindřich míří s Janem Ptáčkem na hrad Trosky. „V tom lese se mu ale stalo spoustu věcí,“ doplňují.

Že se ohledně příběhu máme na co těšit, dal během představení hry najevo také kreativní ředitel Warhorse Daniel Vávra: „Hra je mnohem větší. První díl měl tři hodiny cutscén, nyní máme pět hodin. Příběh je delší a epičtější. Předtím to bylo o problémech malých banditů a vesnic, nyní o problémech králů.“ Tvůrci slibují, že Jindřichova honba za dobrodružstvím se brzy promění ve strhující válečné drama plné akce a emocí.

Postavy

Kromě Jindřicha a Jana Ptáčka se vrátí dvě záporné postavy ve službách Zikmunda Lucemburského – armádní velitel Markvart z Úlic a uherský šlechtic Ištván Tóth. První jmenovaný vedl útok na Skalici, ten druhý mu uprchnul s mečem Racka Kobyly. Dotáhne nyní rodák ze Skalice svou pomstu? Vedoucí designer Prokop Jirsa dokonce v rozhovoru pro Indian navnadil hráče tím, že se opravdu dočkají konce. Ale jakého?

Uvidíme, které další postavy se v KCD2 objeví. Ostatní charaktery z předchozího dílu totiž zůstaly v okolí Sázavy. Z logického pohledu je tak možné, že se s Rackem Kobylou, Hanušem z Lipé nebo s Divišem z Talmberka znovu neshledáme, stejně jako s mlynářovou dcerou Terezou. Nikdy ale neříkej nikdy. Ve hře se ovšem jistě objeví nové zajímavé, nejen historické postavy, ke kterým si hráči určitě znovu najdou cestu.

Kingdom Come: Deliverance II
Kingdom Come: Deliverance II
Foto: Warhorse Studios

Mapa

Vývojáři potvrdili, že Kingdom Come: Deliverance II nabídne dvakrát větší herní svět než první díl. Ten by měl být dokonce rozdělen na dvě samostatné mapy. Hráči se mohou těšit na Český ráj, kterému dominuje hrad Trosky a rozmanitá okolní příroda. V druhé části hry se středobodem děje stane detailně vykreslená Kutná Hora a její okolí. Jak bude možné cestovat mezi Kutnou Horou a Českým rájem, zatím není jasné.

„Otevřený svět v KCD 2 je krásný, ale krutý. Narazíte na příběhy prvního šlechtice, ale i posledního žebráka. Zavítáte do krásných lesů, krutých hradních síní, zaplivaných hospod nebo voňavých lázní,“ uvádí Warhorse na svých stránkách. V případě Českého ráje lákají na členitou krajinu, Kutná Hora svou velikostí zase podstatně převyšuje Sázavu. „Možná jsme to až přehnali, jak je Kutná Hora velká,“ komentuje velikost Daniel Vávra.

Hratelnost

Tvůrci zachovali osvědčené mechaniky z jedničky, jen je rozšířili a vylepšili. „Děláme hru, která je velice podobná svému předchůdci. Proto jsme dospěli k závěru, že bude nejlepší, když si vezmeme původní technologii, kterou budeme dál vyvíjet. Hra nyní funguje lépe a je spolehlivější,“ sdělil výkonný producent Warhorse Martin Klíma. Také grafická stránka urazila od jedničky obrovskou cestu, ačkoliv hra poběží na stejném enginu.

Těšit se dále můžeme na propracovanější chování okolních postav i zachování důrazu na svobodu volby. Lze předpokládat, že si Jindřich bude moci vybírat z mnoha možností, jakým způsobem daný úkol splní. „Můžete být okouzlující muž, nebo zloděj. Lidé si budou pamatovat vaše činy a budou na ně adekvátně reagovat,“ uvedli představitelé Warhorse k systému reputaci. Jedním z nových trestů bude podle záběrů z traileru cejchování.

Kingdom Come: Deliverance II
Kingdom Come: Deliverance II
Foto: Warhorse Studios

Zbraně

Nedílnou součástí hratelnosti jsou samozřejmě šermířské souboje. Jindřich už ale nebude žádný zelenáč. „Jindra býval nekňuba, který v životě držel tak maximálně vidle. Nyní už s mečem něco umí, šermování mu jde líp. Soubojový systém je tak trošku jednodušší než v jedničce,“ řekl Vortexu designér Viktor Bocan. Autoři zmiňují, že souboje výrazně vylepšili, přičemž přetočili všechny původní pohyby a k tomu přidali hromadu dalších.

Jindřichův arsenál zbraní se také dočká dvou střeleckých novinek. Kuši chtěli vývojáři dostat už do jedničky, podařilo se jim to ale až nyní. Mimo ni se v traileru v plné parádě ukázala i takzvaná píšťala. Její vlastnosti? Malá přesnost, dlouhé nabíjení, zato ale naprosto vražedná síla. „Husité byli známí střelným prachem. Řekli jsme si: Pojďme si tu pušku vzít,“ sdělil Bocan s tím, že se i v tomto ohledu vývojáři chtějí držet historie.

Audio

O soundtrack se opět postaral skladatel Jan Valta, který znovu odvedl výbornou práci, což vyplývá z prvního traileru. „Hudba v naší hře hraje velkou roli. Honza je génius,“ prohlásil Vávra. I ve druhém díle fanoušci uslyší široké spektrum hudby od orchestrálních počinů patřících do kostela až po hospodské lidové písně.

Velkým lákadlem je také oficiální český dabing. První díl z tohoto ohledu zachraňovali fanoušci, druhým pokračováním bude znít čeština již od prvního dne vydání. Ten je přitom blíže, než se čekalo. Daniel Vávra a spol. slibují, že se hráči budou moci ponořit do Kingdom Come: Deliverance II již koncem tohoto roku.

Zdroj: CNN Prima NEWS, Warhorse Studios

Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.